søndag den 23. september 2007

Nye arbejdsredskab

23.9. kl 9.50
Nu er indkald overstået. Mødte glad op til undervisning og wauw hvor er det fedt at se så mange muligheder på så lille en skærm. Dette her som vi har gennemgået denne her gang er virkelig nyt for mig. Billedbehandling det har jeg aldrig prøvet før så mine forventninger er store. Paint Shop Pro er svært. Jeg formåede ikke at få lavet et billed lag på lag. Måske tænker jeg for meget over hvordan jeg skal gøre og glemmer bare at lege. Men har da fundet ud af når fundamentet ikke lykkedes er det svært at komme videre. Fredag aften satte jeg mig igen med billeder - heller ikke der lykkedes det for mig. Jeg kan ikke lege når jeg er fyldt med en masse informationer i hovedet. Så jeg lukkede ned. Lørdag prøvede jeg igen. Men NEJ heller ikke der skulle det være min tur til at få billedet sådan som det skulle være. Jeg har åbentbart brug for tid og fordybelse når jeg skal lege og få det til at lykkedes - måske vil det hjælpe at lade være med at bruge for meget tid på teknikken og så bare trykke og prøve mig frem. Havde ellers bestemt mig for at ville gå slavisk frem med manualen. Men nu prøver jeg bare idag søndag og så må vi se hvad der sker. Men tankerne har da ledt mig hen på at det er rigtig vigtig at når vi sætter en leg igang hos børn/unge er det vigtig at give tid. Tid som ikke kun er på en ½ time. For den GODE leg kan ikke komme igang på en ½ time. Det tager tid og den tid vil jeg tage mig idag. Har sagt til familien at jeg leger selv idag. Når jeg har fundet ud af hvordan man gør - må de gerne være med.

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Sådan!! Jeg er vild med dine tanker - sådan er det nemlig leg og læring hænger sammen. Leg er ikke sukkeret på den sure læring. Men læring er ofte forudsætningen for leg. Nemlig!!
Jeg måtte spille DOOM alene i tonsvis af timer - for at være med, når ungerne spillede DOOM i Havnbjerg. Hvis jeg blev skudt hele tiden, var jeg jo ikke værd at lege med. Døde leger man ikke med :))
Så jeg måtte pænt sætte mig på min dertil indrettede og lære for at blive værd at lege med *G*
Også det, skal en pædagog kunne skelne mellem: hvornår sidder ungerne ved skærmen for at øve sig (lære), og hvornår leger de... Det kan det da være ret svært at se forskel på ;)