søndag den 25. november 2007

Hvordan lærer jeg bedst

25-11-07
Jeg har nu været igennem en meget trist periode hvor jeg har været afskåret fra min egen pc. Havde godt nok en til låns men det er ALDRIG det samme. Men har nu fået min egen op at køre og har fået installeret alle relevante programmer igen. Efterfølgende er jeg gået slavisk frem efter manualerne fra Temaark 3. Det har været rigtig godt beskrevet. Der var dog et minus for mig. Jeg kunne ikke få min Audacity til at virke. Spurgte Michella til råds og hun ville så hjælpe mig her i weekenden. Torsdag aften bestemte jeg mig for at nu ville jeg lige prøve en sidste gang og VUPTI så var den der. OG SÅ GIK JEG IGANG MED AT SYNGE til min families store forargelse. De var totalt mundlamme. De troede aldrig at jeg ville kunne finde på at ligge noget på internettet som jeg havde sunget eller danset eller lign. MEN det kunne jeg.
JEg kan mærke at jeg virkelig har udvikliet mig i dette her fag i forhold til min holdning omkring internettet og hvad det kan bruges til. Jeg er blevet meget mere fortrolig med at tingene jo ikke misbruges alle steder og hele tiden. Tør godt at smide noget ud på nettet. Selv om at Mads ikke vil indrømme det synes han at det er lidt blæret at hans mor virkelig går op i de her ting. Vi har virkelig noget til fælles nu. VI hjælper hinanden og har haft stor glæde af hinandens færdigheder.

Når jeg skal lære har jeg brug for ro absolut RO.
Har fundet ud af at jeg ikke altid LÆSER manualer men skimmer dem og så prøver jeg bare. Når det bliver for kompliceret så LÆSER jeg men ellers er det jo bare at begi sig ud i verden.
Efterfølgende har jeg skullet prøve at viderelære det til andre. Det er gået rigtig godt. Mit store problem er bare at jeg nærmest skubber folk væk fra tastaturet for selv at overtage det. JEG VIL SELV og det lærer andre jo ikke noget af. De skal selv have fingrene i det.

I børnehaven har jeg haft børnene med op og høre min indspilling Mariehønen Evigglad. De synes at det var fedt at jeg kunne det. De spurgte meget om jeg nu blev berømt og om der kom en cd med mig i børnehaven med forskellige sange. Så hvem ved måske gør der det.

Nu skal jeg jo så igang med at lave et portræt af mig selv til You Tube. Det bliver sjovt - Har fået installeret webcam - det gik jo nemt sådan en pc gør jo hele arbejdet for en. Jeg skal bare lige svare ja eller nej et par gange så er det klaret. Mads har truet med at smide mig ud alle steder på skolen sådan at de kan grine af det. Har sagt til ham at han i stedet skal bruge tiden på at oprette en fanside for mig :-)

Ingen kommentarer: