søndag den 6. januar 2008

Tanker om projektet

Denne her fiktive blog vi har lavet i forbindelse med projektet er faktisk en rigtig god ide synes jeg. Har drøftet det med nogle af forældrene i den børnehave hvor jeg arbejder.
De synes at det ville være rart at kunne sidde i fred og ro enten alene eller sammen med deres barn/børn og kigge på bloggen. Enter hvad vi har foretaget os i løbet af dagen eller hvad vi har af planer i fremtiden.

Har også tænkt på om den nære kontakt omkring barnets aktiviteter ville forsvinde? Men måske er bloggen bare en bedre mulighed for at forældre spørger i dybden til hvad vi helt nøjagtig havde til formål med aktiviteten eller om vi har tænkt os at følge op på aktiviteten.

Har også tænkt om det ville være en hindring for nogel at komme ind på bloggen og kigge. Er nogle forældre ikke goe´nok til at bruge internettet. Er det så noget jeg skal introducerer dem i. Måske kunne det tages op på et fyraftensmøde om det er en go ide at lære forældre at bruge internettet eller ihvertfald bloggen til børnehaven. Ved det ikke - men det kunne være sjovt at spørge hvor mange der har muligheden for at tjekke bloggen og om de så efterfølgende har fået det gjort.
Jeg kan godt se fordelen i at have en blog frem for en hjemmeside.
Bloggen er:
* nem at bruge
* kræver ikke nogen viden om brug af skrifttyper
* tilgængelig alle steder
* Alle har mulighed for at lave indlæg, personalet - forældre - børn osv.

Måske skulle jeg tage det op på et P-møde om det havde en interresse for at få mine kollegaer til at bruge og kommenterer, måske jeg skulle prøve her med den fiktive blog først. Vi har p-møde onsdag - prøver det:-)

Ingen kommentarer: